martes, 11 de junio de 2013

Brevet 600 La Pobla de Segur 2013

Deixo a la meva filla Xènia a Tortosa amb els pares i m'en vaig a La Pobla. (220km.) El gps diu per on anar.  M'ha costat 3h. Joan ja és allà. Sopem pasta i jo llom i tallat. Al sopar hi és en Jaume Sanz,de Molins de Rei. No l'he conegut. Parlem una estona de demà i de la ruta,el temps que farà i el track per al gps que es complicat de seguir... Pensava dormir al furgó però a l'habitació d'en Joan hi ha 3 llits,així que aprofito.
A les 5 toca diana. Ens vestim de romà i baixem al bar a esmorzar un cafè amb llet i una pasta. L'Àlex ens dona els carnets. Carreguem tot el necessari per fer la excursió i a les 6:00h del matí comencem a pedalar... En res estem a Tremp i anem en busca de Coll de Nargó. La previsió meteorològica dóna mal temps... i aquesta vegada ho encerten. Pujant Nargó,comença a ploure. Tot és negre. Quan sóm a dalt ens posem l'impermeable i en el meu cas (barret, pantaló,guants cubrebotes de neoprè i impermeable per pluja.) Enfilem la baixada. Cau una cortina d'aigua que sembla impossible i per si no n'hi ha prou comença a caure pedra. Alguna de la mida d'un cigró. És la 4ª vegada que trobo pedra anant en bici i la 3ª fent brevets.
La carretera és plena d'aigua... n'hi ha 2 dits... la bici amb els 2 frens a tope,no s'atura. Com podem arribem al 1er control a Ponts. són les 9:00h. És tot un número veure la gent com arriba de molla. N'hi ha que tremolant com una fulla d'arbre. Altres no s'aguanten drets... Nosaltres segellem i marxem. Portem de tot i estem eixuts,així que seguim pedalant... sota la pluja... A partir d'aquí,trobarem poca gent. Anem veient a J.L. Ruiz Lozano de Girona. Va un puntet per sobre del nostre ritme i no acavem d'anar a gust (pel seu ritme,és clar) He de dir que com a persona em sembla bona gent però va un poc més depressa que nosaltres,així que s'en va al seu ritme... Ell s'atura molt poc i nosaltres només pels àpats forts ò si ens vé de gust alguna cosa calenta (portem entrepans d'emergència per si de cas) però a vegades s'agraeix una aturada per descansar i recuperar-nos.
A Balaguer posem el segell a un concessionari de la Citroën.Són les 10:20h. Ens treiem la roba de pluja i anem cap a Barbastro.Passem Alfarràs i Binéfar. Només al entrar a Binéfar hi ha una torre d'alta tensió (inactiva,sense fils) plena de nius de cigonyes i aprofito per fer-los una foto, Per Barbastro a les 14:00h. i per no entrar al poble posem el segell a una benzinera al sortir i aprofitem per menjar a un restaurant que hi ha a la vora.  2 bocates de truita,3 coles,una bossa de patates fregides i 2 tallats... 22€!! Sí,sí, demanem ticket de caixa per recordar el lloc i no tornar-hi mai més... No m'estraya que no hi haguessin clients...amb aquests preus! Mentres hem menjat,en J.L.Ruiz ha fet el seu camí. Passem poblets com Venta Ballerias,Sariñena y Bujaraloz.Per aquí trobem a Juan Cordal i vé amb nosaltres fins a Maella. Posem el segell de pas a Caspe passat l'embassament i allí hi són en J.L. Ruiz i un noi de St Celoni (crec que Pedro Gómez López) pel seu company Ruiz  i el mateix temps d'arribada a La Pobla. Són les  19:15h. De Caspe a Maella anem junts. Cordal no va fí i ens aturem a menjar un poc. Ruiz i Gómez marxen.  Prenem unes coles i una pasta... Cordal s'atipa d'allò més (truita amb guarnició). Vol recuperar-se i es queda menjant tranquilament. Nosaltres marxem i arribem a Gandesa a les 10:00h. Sopem a un bar de la vora de la carretera. Ens mengem una pizza cadascún boníssima. Llavors passa en Cordal,ens saluda i s'en va.
Fem la baixada fins a Mora d'Ebre. Són les 23:45h. Passem per un restaurant i el paio es nega a posar-nos el segell... ni fent consumició el vol posar... En Ruiz i Gómez fan consumició i demanen el ticket. (per demostrar el seu pas per Mora d'Ebre) Nosaltres passem d'aquest element i anem a un altre bar del costat... i mira per on,no tenen cap problema per posar-nos el segell! Fem una consumició en agraïment i seguim. Aquí estava en Cordal sopant. El saludem i marxem. Abans de Flix passem a Ruiz i Gómez que van una mica més fluixets que nosaltres.
Pujem a Flix i Maials per la C-12. Vaig dormit del tot i he de cantar,parlar i emprenyar al company perquè em parli i donar-me bufetades...  Mai havía anat en bici d'aquesta manera... Passem a Torrebesses i d'aquí a Cogul i Castelldans. La carretera es el pitjor que us podeu imaginar... tot són forats... i per pujar a Cogul... allò és una paret,sobretot si ja portes 450km a les cames... rampes de +12% i la bici amb més de 16kg.
En sortir d'aquest infern,fem una aturada a la benzinera de les Borges Blanques que és tancada... però mengem uns entrepans que encara porto i seiem a terra una estona. Anem cap a Bellpuig. Ens fotem un tip de voltat i tot és tancat. Fem una foto de cadascún de nosaltres davant el indicador del poble amb el mòbil (per demostrar que passades les 5:00h del matí erem allà)  Quan sortim,veiem una llumeta a dintre d'un bar i el bon home ens obre i posa el segell... No te cap problema en posar-lo (i sense consumició,perquè encara és tancat) Són les 5:50h del matí i portem gairebé 500km. Ara toca anar cap a Lleida i abans fem una aturada a Bell Lloc per esmorzar. A Lleida segellem a una benzinera de Alcoletge. Són les 7:30h. I cap a Balaguer. Tota la nit amb l'impermeable posat per la humitat i fred perquè de quan en quan plovía i ara toca treure-se'l.
El que són les coses... quan el treiem,es posa a ploure. Tant  m'hi fà. Passo d'impermeable i no m'el posaré més.
El que queda és per riure... hem de pujar a Camarasa i a Tremp.Primer passar l'embassament i tornar a baixar per després pujar l'alt de la Fontllonga i baixar de nou a Baronia de St Oisme i pujar a Tremp i després a La Pobla. Portem més de 500km i les cames comencen a dir que ja n'hi ha prou.  Passat Tremp,el company Joan sembla una moto. Va a més de 28 km/h l'he de deixar marxar perquè no puc seguir-lo.  El meu ritme és per sota del d'ell. Quan l'agafo em poso al davant i  vaig al meu ritme. (ell es relaxa i sort d'això perquè si no hagués arribat 2h abans)
Arribem després de tota la estona plovent de Camarasa a la Pobla a les 11:53h.  Hem fet el 2on millor temps... menys de 30h.  De camí a casa veuré a tots els demés que encara els hi queda moltíssim per acabar-la. N'hi ha que els trobo a més de 80km del final... els saludo i penso : mare meva  el que els queda encara de pedalar!!

Per veure fotos feu clickaquí